Richardjahoda

Čtyřicátník, pokoušející se žít kousek za Prahou v relativním souladu s přírodou. Nejsem žádný šílený greenpísák, ale snažím se být vnímavý k ekologickým problémům. Životním pohledem jsem optimista. Mám rád dobré jídlo a pití.
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1272x

Seznam rubrik

Richardjahoda

Vláda versus občané druhé kategorie

V posledních týdnech mne v médiích zaujalo téma chystaného zvýšení poplatků z těžby nerostů. Začal jsem problematiku trochu studovat a zjistil jsem, že jde o klasický příklad situace, kdy vládnoucí vrchnost (toto sousloví nemám rád, ale lepší mne v dané souvislosti nenapadá) pracuje s čísly, aniž by si za ně dokázala dosadit konkrétní region, jeho obyvatele, jejich potřeby, zájmy a problémy. Ty jsou bohužel zřejmě pod rozlišovací schopnost tabulky s názvem státní rozpočet.

4.12.2014 v 9:02 | Karma: 29,42 | Přečteno: 3875x | Diskuse| Politika

Richardjahoda

Babišovo teplo domova

Z reportáže České televize jsem se dozvěděl další z řady „příznivých“ zpráv. Ministr financí Andrej Babiš, který nedělá politiku, ale maká, vymyslel perfektní způsob, jak přilepšit státnímu rozpočtu. Čekal bych, vzhledem k jeho předvolebním slibům, že půjde o nějaké hospodárné opatření, zvýšení efektivity úřadů, lepší výběr daní a podobně. Opak je bohužel pravdou. Historie se opakuje a zvýšení příjmů do rozpočtu klasicky zaplatíme my všichni. Tentokrát nám zřejmě zdraží teplo.

26.6.2014 v 14:08 | Karma: 22,83 | Přečteno: 814x | Diskuse| Politika